Onderscheiden in een wereld vol AI content

Er wordt zóveel vette AI-content gemaakt 🤯🎨. Teksten, beelden, video’s, het lijkt wel alsof de creatieve wereld in een stroomversnelling zit. Maar de vraag is niet langer: kun jij nog zien wat AI is en wat niet?
De vraag is; wil je het nog onderscheiden, want is AI nep voor jou?

Kortom zie jij AI nog als tegenstander of als co-creator?

De kracht van authentiek onderscheidend vermogen

AI kan razendsnel ideeën uitwerken, afbeeldingen genereren en teksten schrijven. Handig? Zeker.

Maar wat AI niet kan, is jouw stem, visie en energie vervangen. En laat daar nou net jouw onderscheidend vermogen zitten!

 

Zorg dus voor de juiste mix van slimme tools en jouw unieke aanpak zodat je content maakt die toegevoegde waarde leveren zowel voor jezelf als voor andere.

Het is verleidelijk om AI te zien als een bedreiging: “straks ziet niemand meer het verschil”.

Met deze 3 stappen voorkom je dat:

  • Gebruik AI om ideeën te versnellen

  • Zet tools in om sneller te testen en experimenteren

  • Blijf de uitvoering zelf doen, zodat jij de stem en authenticiteit bepaalt

Op deze manier maak je niet alleen content die slim en efficiënt is maar ook echt van jou afkomt.

Ik merkte dit toen ik zelf ChatGPT gebruikte om teksten voor een campagne te genereren. In eerste instantie leek het efficiënt want binnen enkele seconden was daar een complete post. Maar toen ik hem teruglas, las ik een post die ik zo’n 10x al voorbij had zien komen op Instagram. Pas toen ik de tekst herschreef en de inleving voor de klant  toevoegde kwam er een beter resultaat. Dat bevestigde voor mij dat AI prima kan ondersteunen maar dat de echte connectie ontstaat wanneer je er ten alle tijden je eigen ‘stem’ in stopt.
 

👉 Bij Buro Pats helpen we ondernemers om doelen te bereiken op het gebied van merkbeleving.

Wil je jouw merk of product lanceren? Pats! Wij ondersteunen je er graag bij! 

 

 

Deel dit artikel

Meer weten over dit onderwerp?

Benieuwd hoe jij jouw onderscheidend vermogen kunt vergroten? Plan een oriëntatiegesprek in.

Patricia Kleyweg

Growth hacker