Verschil Branding en Marketing

Oké oké, even terug naar de basis. 

Want tegenwoordig is er voor iedere pixel een andere soort beroepsnaam lijkt het wel..

 

We gaan even terug naar de koemarkt.

 

Stel je hebt een koe te koop, zet er een stempel op ofterwijl brandmerk ‘m. (ohjeej meteen allemaal dierenactivisten op m’n nek natuurlijk). Maar goed brandmerken dus..

 

Juist, daar komt het woord ‘branding’ vandaan.
Ieder herkent dat de koe van jou is en het geeft een bepaalde uitstraling weer. Jouw logo, unieke identiteit. 

 

Vervolgens kom je bij het vermarketen van de koe, je roept bijvoorbeeld: “Deze koe heeft goeie uiers en levert je liters melk op!” En tadaa hier komt het woord ‘marketing’ vandaan.

Hoe jij met die 2 acties om gaat zorgt voor een bepaalde uitstraling en een beleving.
Dat is echt nog niet anders alleen zijn er zo mega veel tools ontstaan om dit uit te kunnen voeren en te kunnen monitoren.

Maar zolang je de basis niet uit het oog verliest en soms even terugschakelt blijft de kern van je bedrijf stevig onderbouwt.

 

Dus eh zorg dat je koe herkenbaar is en je dat ook in je marketing doorvoert.

 

 

Buro Pats! ® Zoetermeer | info@buropats.nl
Algemene voorwaarden | Privacybeleid | © Copyright by Buro Pats!®